REKLAMA

Pri písaní textov na web, SEO článkov aj PR článkov, je dôležité vedieť narábať s takzvanými silnými slovami. Práve vhodne zvolené marketingové slová vzbudzujú emócie, a to či už pozitívne alebo negatívne. Zápas o čitateľovu pozornosť je v záplave rôzneho obsahu jednoducho neúprosný. Preto vedieť „chytiť za srdce“ prostredníctvom slov vo veľkej miere rozhoduje o úspechu textu.

Ako sme už spomínali v jednom z predošlých príspevkov o tom, ako by mal vyzerať text na web, dobre napísaný článok by mal byť aj emocionálne podfarbený. To možno dosiahnuť aj pomocou slov, ktoré spomenieme nižšie. Vďaka nim vytvoríte predovšetkým strhujúci nadpis. Samozrejme, že ich možno využiť aj v samotnom texte, ale ideálne je zakomponovať ich hlavne na najviac viditeľné miesta, akými sú nadpisy. „Náhodný okoloidúci“ tak bude mať hneď väčšiu tendenciu kliknúť na takýto článok. Okrem toho ich je vhodné využiť aj v podnadpisoch, na cieľových stránkach, v názve domény, v rámci textových reklám či bannerov, tlačidiel a pod.

Silné slová so správnym dávkovaním = ďalší krok k vyššej čítanosti aj k nákupu

A ktoré slová majú tú moc a potenciál čitateľa nielen prilákať, ale zároveň ho motivovať aj k prípadnej kúpe produktu či služby? My vám prinášame 27 zaručene fungujúcich silných slov. Samozrejme, že ich je oveľa väčšie množstvo. Tieto marketingové slová však môžeme radiť k tým všeobecnejším. Závisí aj od oblasti, v ktorej sa v rámci článkov pohybujete  – niečo funguje lepšie pre všeobecnejší lifestylový web, iné zas napríklad pre realitný portál.

Oplatí sa prečítať: PR článok – čo to je a ako ho napísať, aby bol TOP 

Taktiež je dôležité správne „dávkovanie“ týchto silných slov, a to vo vhodnom kontexte. Platí staré známe – všetkého veľa škodí. S týmito slovíčkami narábajte opatrne ako so vzácnym korením, ktoré posunie text na vyššiu úroveň.

REKLAMA

Neprekonateľné TOP marketingové slová s maximálnym efektom

1. Zadarmo/bonus – tieto magneticky priťahujúce slovíčka možno využiť napríklad pri ponúkanej službe, kde môže byť úvodná konzultácia zdarma. Prípadne sa hodí pri produktoch, kde je pri nákupe ten lacnejší zadarmo. Možností je neúrekom. Aj dostať nejaký bonus navyše je lákavé.

2. Ihneď/teraz/okamžite/hneď/dnes – skupina slov s vysokou dávkou naliehavosti, ktorými však neradno plytvať. Vhodné je ich umiestnenie napríklad do textov tlačidiel na webe, resp. ako výzvy k akcii.

3. Ohromný/enormný/obrovský/kolosálny – ideálne slovíčka na emocionálne prifarbenie nadpisu článku či napríklad k popisu produktu a jeho pôsobeniu. Do tejto kategórie možno zaradiť aj

zaručený/úspešný/neprekonateľný/fantastický/fenomenálny.

4. Šokujúci/senzačný/revolučný/prekvapujúci – z tohto súdka čerpajte taktiež opatrne a s uvážlivosťou. Nech ľudia pri kliknutí na článok nezostanú šokovaní z toho, že šokujúca informácia je vlastne úplne obyčajná až banálna.

Pozri tiež: Čo je to CLICKBAIT a prečo sa mu radšej vyhnúť?

5. Nebezpečný/ohavný/otrasný/príšerný – negatívne konotácie mávajú dokonca väčší dopad ako tie pozitívne. Práve preto sa netreba brániť ani týmto slovíčkam, samozrejme, vo vhodnom kontexte.

6. Sexy/hriešny/pikantný – šteklivé slová, ktoré možno používať aj v netradičnejších spojeniach (vypracujeme sexy popisy produktov, prezradíme vám pikantné detaily noviniek zo sveta mobilov).

Pin It on Pinterest