Vedieť, ako napísať recenziu, ktorá zaujme, zodpovie na všetky dôležité otázky a na jej základe sa čitateľ rozhodne pre kúpu produktu, resp. si vyberie to najlepšie, čo mu bude vyhovovať, je zručnosť, ktorá sa zíde nielen copywriterom. Recenzia môže spadať pod PR, patria sem však aj krátke zhodnotenia zákazníkov na weboch e-shopov a v neposlednom rade sú obsiahlejšie recenzie aj doménou mnohých portálov, ktoré sa na ne špeciálne zameriavajú.
5 tipov, ako napísať kvalitnú recenziu na produkt
- Poskytujte všetky relevantné a dôležité informácie o produkte. Najmä na začiatku textu recenzie treba zmieniť popis produktu, parametre produktu alebo porovnávaných produktov, prípadne zloženie. Zahrnúť možno aj spôsob či rýchlosť dopravy a kvalitu služieb zákazníkom (pokiaľ ide napríklad o produkt objednaný z e-shopu). Na začiatku recenzie má svoje miesto aj prípadné krátke uvedenie značky produktu.
- Využívajte terminológiu danej produktovej oblasti, ktorá je všeobecne známa, aby nedošlo ku skresleniu. Samozrejmosťou je aj text bez pravopisných chýb.
- Kľúčovým je v recenzii zdieľanie autentických skúseností, prvých dojmov i dlhodobejších užívateľských benefitov či nedostatkov, ktoré sa s produktom spájajú. Vyžaduje sa úprimnosť a objektivita pri hodnotení produktu. Ideálne je, pokiaľ sú plusy a mínusy produktu vizuálne prehľadné. Práve táto časť recenzie je totiž najočakávanejším prínosom pre jej čitateľa. Pouvažujte teda nad vhodným zvýraznením v texte, ktoré bude vychádzať čitateľovi v ústrety. Inak povedané, aby čím skôr zistil, čo potrebuje vedieť, čo je pre neho najdôležitejšie.
- V recenzii na konkrétny produkt sa vyhýbajte „vate“, teda príliš všeobecným konštatáciám. Píšte radšej vecné texty, ako texty zbytočne natiahnuté. Čitateľ to ocení.
- Na konci recenzie by sa malo nachádzať záverečné zhodnotenie v pár vetách, akési zhrnutie celej podstaty. Využíva sa aj jednoznačné ohodnotenie produktu, napríklad počet hviezdičiek.