REKLAMA

Máte osobný alebo firemný blog, prípadne online magazín? Tak asi s veľkou pravdepodobnosťou uvažujete nad tým, ako zvýšiť návštevnosť vašich stránok. Pohybujeme sa na pôde obsahového, resp. content marketingu, ktorý môže mať veľa podôb. Zaiste i tipov naň je viac ako sedem, no my by sme zdôraznili tie východiskové. Nebudeme hovoriť o SEO stratégiách, optimalizáciách či linkbuildingu, ale o absolútnom základe. Až na ňom totiž možno stavať všetko ostatné. Tak si teda zoberme obsahový marketing pekne od podlahy. 

Už ste asi zachytili známu múdrosť, že obsah je kráľ. Pokiaľ chcete z content marketingu vyťažiť maximum, majte to neustále na pamäti spolu s nasledovným.

Obsahový marketing v 7 bodoch

1) Váš kráľ (obsah) by mal byť unikátny a lepší ako ten od konkurentov. Zaváži viac kvalita článkov než kvantita. A pokiaľ to bude kvalita v podobe long-form obsahu, teda príspevku, ktorý má viac ako 1000 slov (ideálne 2000 – 3000), je to bonus navyše, ktorý ocenia čitatelia i Google.

2) Na prvý bod nadväzuje potreba odbornosti a zainteresovanosti autora príspevkov. Nech už píšete vy, vaši spolupracovníci alebo freelenceri, dôležité je vyznať sa v problematike a mať k nej ideálne aj istý citový vzťah.

Tiež ťa zaujme: Google Analytics: Správanie návštevníkov na webe

REKLAMA

3) Presne definujte svoje publikum a cieľte. Vďaka tomu budú aj nadpisy vašich článkov presnejšie a nie všeobecné a ničnehovoriace. Nebojte sa ani dlhších a špecifickejších kľúčových slov.

4) Keď už dobre poznáte svoje publikum, pripravte si dlhodobejšiu obsahovú stratégiu. Teda aj témy, ktoré sú pre vás prioritné. Vyvarujete sa tak aj neželanej nekonzistentnosti.

content marketing

5) Nech už ponúkate čokoľvek (produkt, službu, reklamu), obsah by nemal byť primárne o predaji, ale o potrebe. Lepšie povedané o tom, ako naplniť konkrétnu potrebu. Poskytnite riešenia na problémy čitateľov a získajte si tak ich prirodzenú pozornosť.

6) Ako docieliť vyššie hodnotenie obsahu v očiach čitateľa? Ušetrite mu čas, prípadne peniaze. Sprostredkujte mu riešenia (resumé, dáta), ku ktorým by sa musel dopracovať s vynaložením väčšieho úsilia. Ponúknite alternatívy. Porovnávajte, recenzujte, poskytujte skúsenosti z praxe či šikovné aplikácie (napr. na výpočet dôchodku, BIM kalkulačka, plánovač interiéru). Práve to je pridaná hodnota, vďaka ktorej sa máte možnosť výraznejšie odlíšiť od množstva obsahu na webe a zažiariť.

7) Buďte v textoch pútaví hneď od začiatku, našponujte pozornosť a zvedavosť čitateľa. Zabudnite na „omáčky“ a naštudujte si, ako napísať dobrý perex.

Pin It on Pinterest